98232
Książka
W koszyku
Uczenie się przez całe życie związane jest ze zmianami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi, kulturowymi, edukacyjnymi. Ich wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter oraz dynamika rodzi potrzebę elastyczności i dostosowywania się instytucji, przedsiębiorstw i jednostek. Zmiany technologiczne, rozwój masowej komunikacji, przeobrażenia i konkurencja na rynku pracy, zmiany demograficzne dotykające społeczeństw Europy i świata, nowe wyzwania stojące przed szkołą i nauczycielem, które przynosi zglobalizowany świat, stają się dla człowieka predykatorem uruchamiania mechanizmów i strategii dostosowywania się do zmian społecznych oraz zarządzania własnym rozwojem i życiem, stawania uczestnikiem/kreatorem zamiany społecznej.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. WSPÓŁCZESNE KONTEKSTY UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
- Gamification in Generation Z University Education from the LLL Perspective / Agata M. Jopkiewicz, Roberto Vardiso
- Uczenie się przez całe życie w świetle raportów europejskich – potrzeba czy konieczność / Marzenna Magda-Adamowicz
- Kształcenie ustawiczne w najnowszych dokumentach Unii Europejskiej / Marzena Pękowska
- Znaczenie kompetencji informacyjnych w kontekście idei uczenia się całożyciowego – spojrzenie z perspektywy edukacyjnej / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
- Rola uczenia się przez całe życie i rozwoju kompetencji psychologicznych w kontekście dynamicznych zdolności menedżerskich / Marcin Perz
ROZDZIAŁ 2. WYCHOWANIE I EDUKACJA WOBEC NOWYCH WYZWAŃ
- Homo hermeneuticus w obliczu infodemii / Barbara Klasińska
- Wojna jako kontekst wychowania / Jacek Siewiora
- Zadania edukacji włączającej wobec dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie ucznia z ASD. Wybrane aspekty / Marta Wilk
- Wparcie dziecka przewlekle chorego w szkole / Karolina Wiśniewska
- Rodzina i jej znaczenie dla rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Mirosław Z. Babiarz, Dorota Szczykutowicz
ROZDZIAŁ 3. NAUCZYCIEL WOBEC KONIECZNOŚCI I/LUB POTRZEBY ROZWOJU CAŁOŻYCIOWEGO
- The Place and Role of Pedagogical Practice in the Formation and Personal Growth of a Future Pedagogue / Natalia Kazakova
- Rozwój edukatorów nauczycieli – oczekiwania i rzeczywiste działania praktyczne / Agnieszka Szplit
- Zaufanie jako niezbędny element funkcjonowania nauczyciela / Justyna Miko-Giedyk
- Czy nauczyciel powinien być empatyczny? Rozwijanie umiejętności empatycznych w kontekście pracy wychowawczej / Katarzyna Potaczała-Perz
ROZDZIAŁ 4. SENIOR W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
- Aktywność edukacyjna w okresie starości – wybrane konteksty / Agata Chabior
- Style życia seniorów w mieście i na wsi – próba porównania / Anna Przygoda
- Potrzeby edukacyjne seniorów a ich zaspokajanie w środowisku lokalnym / Małgorzata Krawczyk-Blicharska, Małgorzata Stawiak-Ososińska
- Uniwersytety Trzeciego Wieku w Australii – tradycje, skala i specyfika działalności / Szymon Ososiński
- Uniwersytety Trzeciego Wieku w województwie świętokrzyskim / Renata Miszczuk
- Refleksje autoetnograficzne o uczeniu się na progu emerytury / Małgorzata Kaliszewska
- Co chcielibyśmy wam powiedzieć? Analiza listów młodszego pokolenia do starszego w perspektywie psychologicznej i pedagogicznej / Jakub Fabiś
- Uczymy się siebie na nowo – o Integracji Sensorycznej osób starszych / Małgorzata Kumór
Status dostępności:
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Trwa inwentaryzacja zbiorów. Agenda nieczynna
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Rozdziały książki skatalogowano pod własnymi tytułami.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Jedna praca w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej