98232
Książka
W koszyku
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Charakterystyka własności intelektualnej
1.1. Własność intelektualna w ujęciu historycznym
1.2. Własność intelektualna – charakterystyka pojęcia
1.3. Prawa własności intelektualnej
1.3.1. Prawa własności intelektualnej uzyskane w formalnej procedurze rejestracji
1.3.2. Prawa własności intelektualnej nieuzyskiwane w procedurze rejestracji
1.4. Cechy własności intelektualnej
1.5. Własność intelektualna jako źródło przewagi konkurencyjnej
Rozdział 2. Środowisko własności intelektualnej w przedsiębiorstwie
2.1. Zasoby własności intelektualnej
2.2. Procesy generowania własności intelektualnej
2.2.1. Procesy twórcze
2.2.2. Procesy innowacyjne
2.2.3. Procesy przedsiębiorcze
2.2.4. Procesy ekspansywne
Rozdział 3. Własność intelektualna a strategia przedsiębiorstwa
3.1. Strategia w ujęciu historycznym
3.2. Współczesne rozumienie strategii
3.3. Własność intelektualna jako funkcjonalna strategia przedsiębiorstwa
3.4. Własność intelektualna jako strategia jednostki biznesu
3.5. Własność intelektualna jako strategia ogólna przedsiębiorstwa
3.6. Strategia własności intelektualnej w przedsiębiorstwach – przegląd wybranych badań
Rozdział 4. Zarządzanie własnością intelektualną
4.1. Wprowadzenie
4.2. Taktyki w obszarze własności intelektualnej
4.3. Proces zarządzania własnością intelektualną
4.3.1. Poziomy zarządzania własnością intelektualną
4.3.2. Wdrażanie własności intelektualnej
4.3.3. Monitorowanie i egzekucja praw własności intelektualnej
4.4. Własność intelektualna wobec wyzwań współczesności – propozycja rozwiązań praktycznych
4.4.1. Własność intelektualna jako spoiwo strategiczne
4.4.2. Własność intelektualna - filozofia działania
4.4.3. Własność intelektualna – propozycje rozwiązań organizacyjnych
4.4.4. Własność intelektualna a nowe technologie
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Status dostępności:
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 250-273.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunków ekonomicznych i technicznych.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Politechnika Wrocławska
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej