98041
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Badania przedstawione w ramach pracy koncentrowały się na pozarodzinnej sukcesji zarządzania. Większość przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, założonych w latach dziewięćdziesiątych, jest w trakcie lub zbliża się do zmiany pokoleniowej. Proces sukcesji to jeden z trudniejszych etapów przez który przechodzą firmy rodzinne. Odpowiedni wybór sukcesora zwiększa prawdopodobieństwo przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem jest wybór sukcesora z kręgu rodziny. Jednakże występują sytuacje, gdy takie rozwiązanie jest trudne lub wręcz niemożliwe. Wskazanie pozarodzinnej sukcesji zarządzania, jako dobrej alternatywy dla sukcesji rodzinnej, może mieć duże znaczenie dla dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa rodzinnego na rynku. Przedmiotem części empirycznej uczyniono analizę czynników wpływających na decyzję o przekazaniu zarządzania osobie z zewnątrz, niezwiązanej z rodziną oraz czynników decydujących o pozostawieniu przedsiębiorstwa w rękach rodziny pomimo przekazania zarządzania przedsiębiorstwem menedżerowi zewnętrznemu.
Zawiera:
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo rodzinne – charakterystyka ogólna
1. Istota przedsiębiorczości rodzinnej
2. Rola i znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce rynkowej
3. Definicja firmy rodzinnej
4. Typy firm rodzinnych
5. Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi na świecie i w Polsce
6. Przedsiębiorstwa rodzinne a nierodzinne
Rozdział 2. Proces planowania i wdrażania sukcesji jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa rodzinnego
1. Istota sukcesji, jej dynamika i przebieg w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych
2. Determinanty efektywnych planów sukcesyjnych
2.1. Motywacja
2.2. Umiejętność neutralizowania konfliktu
3. Sukcesja władzy w przedsiębiorstwie rodzinnym
3.1. Rola kompetencji przywódczych
3.2. Transfer postaw przedsiębiorczych
4. Sukcesja wiedzy w przedsiębiorstwie rodzinnym
5. Sukcesja własności i formy przeniesienia własności
Rozdział 3. Pozarodzinna sukcesja zarządzania
1. Istota pozarodzinnej sukcesji zarządzania
2. Wybór sukcesora jako decyzja strategiczna
3. Bariery i czynniki utrudniające rodzinną sukcesję zarządzania
4. Nepotyzm jako naturalna cecha przedsiębiorstw rodzinnych
5. Wpływ rodziny na wyniki przedsiębiorstwa
6. Efektywność pozarodzinnej sukcesji zarządzania
Rozdział 4. Metodyka badań i uzyskane wyniki
1. Istota badań nad sukcesją w przedsiębiorstwach rodzinnych
2. Metodyka badań
3. Wyniki badań
4. Wnioski
Zakończenie
Bibliografia
Polecana literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik
Status dostępności:
Czytelnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tytuł z ekranu tytułowego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 143-165.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej