98232
Książka
W koszyku
Psychologia ekonomiczna. [Cz. 1-2] / redakcja Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. - XIX, [1], 613 stron : faksymilia, fotografie, portrety, rysunki, tabele, wykresy ; 25 cm.
(Ekonomia i Zarządzanie)
Ten podręcznik pod redakcją prof. Tadeusza Tyszki dotyka węzłowych zagadnień ekonomicznych i głównych pojęć psychologicznych oraz pokazuje, jak współczesne teorie ekonomiczne i psychologiczne pokrywają się lub krzyżują. Autorami poszczególnych rozdziałów są znani i uznani badacze polscy i zagraniczni zajmujący się psychologią ekonomiczną. Książka stanowi systematyczny wykład całej psychologii ekonomicznej. W części pierwszej, ogólnej, znajdują się rozdziały poświęcone takim zagadnieniom, jak przedmiot psychologii ekonomicznej, racjonalność podmiotów ekonomicznych, percepcja działań ekonomicznych, oczekiwania ekonomiczne, własność i posiadanie, psychologia pieniądza, dobrostan ekonomiczny, altruizm i obdarowywanie, dylematy społeczne i socjalizacja ekonomiczna. Rozdziały w części drugiej pokrywają się z najważniejszymi zagadnieniami z dziedziny psychologii ekonomicznej, głównie z zakresu makroekonomii: finanse, marketing, reklama, kupowanie, negocjowanie, uiszczanie podatków, oszczędzanie, ubezpieczanie się oraz hazard. Te zagadnienia zostały omówione w sposób pełniejszy niż tylko z perspektywy modeli ekonomicznych, ujęto w nich bowiem zmienne związane z czynnikiem ludzkim. - [https://www.profit24.pl/Psychologia-ekonomiczna.-Czesc-12,product461669.html]
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ 1. OGÓLNA
Wprowadzenie, Tadeusz Tyszka
Rozdział 1. Psychologia i ekonomia, Karl-Erik Wärneryd
Rozdział 2. Problem racjonalności podmiotów ekonomicznych, Bartłomiej Dzik, Tadeusz Tyszka
Rozdział 3. Percepcja działań ekonomicznych, Tomasz Zaleśkiewicz
Rozdział 4. Oczekiwania ekonomiczne i zachowania inwestycyjne, Gerrit Antonides
Rozdział 5. Własność i posiadanie, Małgorzata Górnik-Durose, Zbigniew Zaleski
Rozdział 6. Psychologia pieniądza, Tadeusz Tyszka, Tomasz zaleśkiewicz
Rozdział 7. Ekonomiczne przesłanki i efekty dobrostanu psychicznego, Janusz Czapiński
Rozdział 8. Dylematy społeczne, Janusz Ł. Grzelak
Rozdział 9. W jaki sposób nabywamy pojęcia i wartości ekonomiczne, Christine Roland-Lévy
CZĘŚĆ 2. SZCZEGÓŁOWA
Rozdział 10. Przedsiębiorczość i podejmowanie ryzyka, Tomasz Zaleśkiewicz
Rozdział 11. Finanse behawioralne, Piotr Zielonka
Rozdział 12. Psychologiczne podstawy marketingu, Andrzej Falkowski
Rozdział 13. Reklama i jej wpływ na zakupy, Dariusz Doliński
Rozdział 14. Zachowania konsumenckie, Tadeusz Tyszka
Rozdział 15. Negocjacje, Marek Tokarz, Tadeusz Tyszka
Rozdział 16. Podatki, Małgorzata Niesiobędzka
Rozdział 17. Oszczędzanie, Karl-Erik Wärneryd
Rozdział 18. Hazard, Bartłomiej Dzik
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Status dostępności:
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Trwa inwentaryzacja zbiorów. Agenda nieczynna
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej