98232
Książka
W koszyku
Praca składa się z dwóch części - teoretycznej i empirycznej. W cz. I przedstawiono problem przemocy w świetle literatury przedmiotu: teorie agresji i definicje agresji i przemocy, formy przemocy w domu i bezpośrednie i odległe jej konsekwencje, przemoc w środowisku szkolnym, społ. i kulturowe uwarunkowania przemocy. Cz. II zawiera opis wyników i podsumowanie sześciu badań (z lat 90.) dot.: percepcji potrzeb dziecięcych przez same dzieci, przemocy w szkole w percepcji nauczycieli, przemocy wobec dzieci w percepcji dzieci, psychologicznych i socjologicznych mechanizmów przemocy doświadczanej w dzieciństwie wśród młodzieży, odległych konsekwencji przemocy doświadczanej w dzieciństwie - gwałtów na dzieciach i przestępczości (jako czynnik w badaniach uwzględniono też wpływ izolacji więziennej).
Status dostępności:
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 245-[250].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej