98487
Book
In basket
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
I PRAWNO-ETYCZNE ASPEKTY "REKLAMY DZIECIĘCEJ"
1. Akty prawa międzynarodowego; regulacje prawne w innych państwach
1.1. Regulacje w wybranych krajach
1.1.1. Wielka Brytania
1.1.2. Niemcy
1.1.3. Stany Zjednoczone
1.2. Reklama w dokumentach międzynarodowych
1.2.1. Dokumenty Wspólnot Europejskich
1.2.2. Reklama w aktach prawa międzynarodowego
1.3. Akty prawne dotyczące telewizji dziecięcej oraz kaset video
1.3.1. Konwencja Praw Dziecka ONZ
1.3.2. The Children Television Act - 1990
1.3.3. Rozwiazania prawne dotyczące kaset video
2. Granice prawne reklamy w Polsce
2.1. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
2.2. Prawo prasowe
2.3. Ustawa o radiofonii i telewizji
2.4. Ograniczenia dotyczące swobody reklamy niektórych towarów i usług
2.5. Ograniczenia wynikajace z kodeksu cywilnego
2.6. Inne unormowania prawne dotyczące reklamy oraz innych treści docierających do dzieci i młodzieży za pośrednictwem mediów
3. Etyczne kanony reklamy
3.1. Normy etyczne stosowane przez organizacje o charakterze ponadnarodowym
3.2. Kodeksy etyczne funkcjonujące w poszczególnych krajach
3.3. Próby regulacji o charakterze etycznym w Polsce
II "REKLAMA DZIECIĘCA" - ASPEKT PRAKTYCZNY
1. Nieletni jako odbiorcy reklamy
1.1. Reklama środkiem manipulacji i perswazji
1.2. Przekaz reklamowy w życiu dziecka
1.3. Wpływ reklamy na kształtowanie osobowości dziecka
1.4. Wpływ reklamy na kształtowanie postaw młodzieży
1.5. Dzieci i młodzież jako mimowolni odbiorcy przekazów reklamowych
2. Dzieci uczestnikami działań reklamowych
2.1. Przekazy reklamowe z udziałem dzieci
2.2. Wykorzystywanie elementów "reklamy dziecięcej" w przekazach kierowanych do innych odbiorców
3. "Reklamowanie" postaw i zachowań przez media - reklama bez reklamy
3.1. Rynek mediów a wychowanie. Wolne media. Czy dobrodziejstwo może stanowić zgrożenie?
3.2. Przemoc i zło w mediach a nieletni odbiorcy
3.3. Media kreatorem postaw i zachowań - transponacją świata mediów do realnego życia
III "REKLAMA DZIECIECA" MODEL POSTULOWANY
1. Dziecko jako odbiorca kompleksowego przekazu medialnego
2. Konieczne zmiany w podejściu prawnym i etycznym
3. Rola działań pozainstytucjonalnym
PRZYPISY
WYKRESY
Availability:
Czytelnia dla Dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. 659.1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again