98391
Book
In basket
Hip-hop jako narzędzie resocjalizacji młodzieży / Przemysław Kaca. - Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, copyright 2014. - 137 stron : fotografie kolorowe, tabele ; 20 cm.
Hip-hop… kultura przepełniona żywiołowością, spontanicznością oraz skłonna do refleksji i obserwacji. To nie tylko ulica, osiedlowa ławka, ale przede wszystkim głos protestu, buntu oraz głęboka poezja. Według hip-hopu najważniejszą wartością w egzystencji ludzi jest wolność.
Nie należy stygmatyzować kultury hiphopowej. W człowieku nie może rodzić się odraza do pokolenia, które ceni sobie szczerość i autentyczność. Społeczeństwo powinno zdawać sobie sprawę z tego, że hip-hop jest dla wielu młodych ludzi sposobem życia oraz głosem protestu na to, co się dzieje w kraju i na świecie.
Książka ukazuje pozytywną rolę hip-hopu w kształtowaniu postaw i zachowań młodzieży zagubionej w życiu, a także zwraca uwagę na funkcję terapeutyczną tego gatunku muzycznego.
“To, co może złudnie wydawać się wulgarnym tekstem, kolokwialnie wykrzyczaną pod prostą nutę frazą, okazać się może nacechowanym emocjonalnie przekazem płynącym z duszy. Ilekroć nie można wypowiedzieć słów wprost i narzucona jest nienaturalna bariera milczenia, przychodzi moment bólu egzystencjalnego. Lekarstwem może być hip-hop". - [Łukasz Kuchnowski]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. ROLA MUZYKI W WYCHOWANIU
1.1. Muzyka w życiu człowieka
1.2. Ogólnowychowawcze wartości muzyki
1.3. Arteterapia w wychowaniu
1.4. Muzykoterapia i jej rodzaje
1.5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej
2. NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
2.1. Pojęcie niedostosowania społecznego
2.2. Zachowania dewiacyjne a zaburzenia w wychowaniu rodzinnym
2.3. Zachowania dysfunkcjonalne wśród uczniów
2.4. Zjawisko agresji występujące u osób niedostosowanych społecznie
2.5. Przejawy agresji w wybranych podkulturach młodzieżowych
2.6. "Dzieci ulicy" oraz ich niedostosowanie społeczne
2.7. Proces kształtowania prospołecznych postaw u nieletnich
2.7.1. Relacja wychowawcza w resocjalizacji nieletnich
2.7.2. Prospołeczne modelowanie
2.7.4?. Cechy skutecznego wychowawcy
2.8. Usamodzielnienie formą zapobiegania wykluczeniu społecznemu młodzieży niedostosowanej
3. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
3.1. Rola hip-hopu w kształtowaniu sfery uczuć i procesów emocjonalnych
3.2. Rola hip-hopu w kształtowaniu wyobraźni i postawy twórczej
3.3. Rola hip-hopu w kształtowaniu procesów poznawczych człowieka
3.4. Związek pomiędzy słuchaniem hip-hopu przez młodzież a rozwojem myślenia
3.5. Rola hip-hopu w podnoszeniu na duchu oraz likwidowaniu zmęczenia u człowieka
3.6. Hip-hop jako pomoc w rekompensowaniu niepowodzeń w innych dziedzinach życia człowieka
3.7. Powiększanie zasobu słownictwa przez hip-hop
3.8. Przyczynianie się hip-hopu do nabierania nowych spostrzeżeń i odczuć u słuchacza
3.9. Podsumowanie i weryfikacja hipotez
Zakończenie i wnioski
BIBLIOGRAFIA
ZAŁĄCZNIK 1:
KWESTIONARIUSZ WYWIADU - Wywiad z wychowankami z placówki socjalizacyjnej "Mój Dom - Moja Przyszłość" w Słupsku
Availability:
Czytelnia dla Dorosłych
Copies are only available in the library: sygn. 376 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Notes:
General note
Bibliografia na stronach 119-121.
Funding information note
Współfinansowanie: Akademia Pomorska w Słupsku
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again