98232
Książka
W koszyku
E-commerce : strategia, zarządzanie, finanse / Justyna Skorupska. - Wydanie 1, 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 149 stron ; ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz zawiera pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i zarządzanie kanałem e-commerce. Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku oraz o praktyczne narzędzia zarządcze. Została napisana z myślą o praktykach związanych z branżą handlu internetowego. Jest również cennym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania, marketingu i handlu elektronicznego.
Świetne kompendium wiedzy na temat handlu elektronicznego, w którym autorka zawarła podstawowe pojęcia i definicje dotyczące tego rynku, zarówno w wymiarze makro-, jak i mikrootoczenia. Wskazuje, w jaki sposób rozwija się e-commerce i jakie są główne determinanty tego wzrostu. Istotnym elementem poradnika są zasady budowania strategii dla e-handlu w kontekście modelowania tego biznesu, budowania unikatowych wartości dla klienta oraz stawiania celów i zwrotu z inwestycji w podejmowane działania.
Ważnym elementem książki jest charakterystyka specyfiki klienta online oraz budowanie efektywnych i korzystnych doświadczeń nie tylko w kontekście samej architektury sklepu, ale szeroko rozumianych taktyk i narzędzi e-marketingowych w ramach całego procesu zakupowego i punktów styku sklepu internetowego z klientem. Książkę rekomenduję wszystkim zajmującym się budowaniem i rozwojem handlu elektronicznego, w szczególności właścicielom sklepów i platform handlowych online, przedsiębiorcom skoncentrowanym na biznesie online, studentom i wszystkim, których interesują elementy budowania dynamicznych modeli e-commerce. - [Jacek Kotarbiński]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Od Autorki
Rozdział 1. DEFINICJA, RYNEK, TRENDY
1.1. Definicja handlu elektronicznego (e-commerce)
1.2. Rynek e-commerce i jego otoczenie
1.2.1. Źródła danych o e-commerce
1.2.2. Mikrootoczenie: klienci, dostawcy, konkurenci i pracownicy
1.2.3. Makrootoczenie: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, socjokulturowe oraz technologiczne
1.3. Trendy w e-commerce
1.3.1. Ewoluowanie modeli biznesowych sklepów
1.3.2. Zmiany zachowań klientów związane z ewolucją modeli biznesowych
1.3.3. Zmiany wywołane postępem technologicznym
Rozdział 2. STRATEGIE, MODELE, KPI
2.1. Podejście strategiczne
2.2. Budowanie modelu biznesowego
2.3. Praktyczne zastosowanie modelowania e-biznesu
2.3.1. Główne struktury i modele e-commerce
2.3.2. USP: jak wyróżnić swoją ofertę? Budowanie wartości dla klienta
2.4. Internetowy kanał sprzedaży w tradycyjnie działającej firmie
2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności - KPI w e-commerce
2.5.1. Najpopularniejsze KPI w e-biznesie
2.5.2. Najpopularniejsze KPI w e-commerce
2.5.3. Ważne dane w e-commerce
Rozdział 3. E-KONSUMENT, PROCESY E-COMMERCE, OMNICHANNEL
3.1. E-konsument
3.2. Nowy proces zakupowy
3.2.1. Lejek zakupowy
3.2.2. Nowy model, new consumer journey
3.2.3. Etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym
3.3. Online jako nowy kanał sprzedaży vs. omnichannel
3.4. Procesy i organizacja pracy
Rozdział 4. SPRZEDAŻ A MARKETING, USABILITY
4.1. Sprzedaż a marketing
4.2. E-marketing - przegląd
4.3. Usability w e-commerce
4.4. Projektowanie user experience
4.5. Projektowanie end-to-end
Rozdział 5. KONWERSJA, ONLINE MERCHANDISING, BIG DATA
5.1. Konwersja, czyli sprzedaż
5.2. Online merchandising
5.3. Data - Driven Biznes, e-biznes coraz bardziej uzależniony od danych
Rozdział 6. FINANSE, PLANOWANIE PRZYCHODÓW
6.1. Finanse - budowanie business case dla e-biznesu
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
Status dostępności:
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Trwa inwentaryzacja zbiorów. Agenda nieczynna
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej