98617
Książka
W koszyku
Ta monografia ma szansę stanowić cenny wkład w rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, w pogłębianie świadomości społecznej dotyczącej funkcjonowania kobiet z niepełnosprawnością intelektualną oraz być źródłem wiedzy na temat stylów ich życia, w tym problemów, z którymi się borykają, zaspokojonych i niezaspokojonych potrzeb, dróg dochodzenia do autonomicznego funkcjonowania oraz możliwości wykorzystania własnego potencjału. Praca ta może pobudzić do refleksji i przyczynić się do zrozumienia sytuacji kobiet z niepełnosprawnością intelektualną.
O kobietach z niepełnosprawnością można powiedzieć, że są grupą potrójnie słabą: po pierwsze – jako kobiety, po drugie – jako niepełnosprawne, po trzecie – jako nosicielki określonej dysfunkcji. W tej publikacji dopuszczono do głosu osoby pozbawione prawa dyskursu. Wydobycia ich doznań ze strefy niebytu w obszarze badań podjęła się Irena Ramik-Mażewska. Dokonała ona eksploracji stylów życia dorosłych absolwentek szkół specjalnych z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Mamy tu konteksty codzienności, doświadczeń zawodowych, czasu wolnego, religii, świątecznych i powszednich rytuałów, a także konteksty świata konsumpcji i uczestnictwa w życiu społeczno-politycznym. Autorka „zatrzymała się” nad codziennością kobiety z niepełnosprawnością i jej rodziny, by podjąć próbę jej oglądu jako „rzeczywistości uporządkowanej”. Dowiodła swojej wrażliwości wobec opisywanej problematyki i wykazała się postawą rozumiejącą oraz szanującą Człowieczeństwo istoty słabej, a przecież czującej i myślącej.
Status dostępności:
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 323-352.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej